Werkplekonderzoek

Doel en opzet ergonomisch advies

Iedere medewerker krijgt een individueel advies over de instelling van de bureaustoel, de
bureauhoogte, de computeropstelling en de werkwijze. De adviezen worden vastgelegd in een individuele rapportage. Na de instructie is iedere bezochte medewerker van de organisatie:
• in staat zijn of haar werkplek in te richten;
• op de hoogte van een juiste werkhouding;
• zich bewust van zijn of haar rol bij het realiseren van een gezonde werkwijze.

Maatwerk

Na een intake wordt een advies op maat gemaakt. In de toekomst kan de organisatie
gebruik blijven maken van dit advies door dit in het persoonlijk dossier van de medewerker te archiveren. Bij eventueel verzuim kan de medewerker aangesproken worden op het opvolgen van deze adviezen.

Organisatie-advies

Op basis van alle individuele informatie (mits van toepassing) wordt een overstijgend rapport gemaakt. In deze managementrapportage komen de aspecten te staan die tijdens het advieswerk zijn opgevallen. Deze informatie is bijvoorbeeld te gebruiken bij het uitvoeren van een risico-inventarisatie en evaluatie(RI&E).

Rendement
Zowel voor werkgever als werknemer heeft ergonomisch advies voordelen:
• structureel aandacht voor preventie en duurzame inzetbaarheid
• minder kans op claims
• minder kosten werkplekonderzoeken
• tevreden werknemers (aandacht is het toverwoord)
• optimaal gebruik werkplek
• terugdringen verzuimkosten

© 2019 5kwadraat | Webdesign & Realisatie: VisieCom